معاون صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد گفت:۱۵۶ نفر از هنرجويان و علاقه مندان به هنرهاي دستي در کلاسهاي آموزشي رشته‌هاي صنايع دستي شهرستان ابرکوه شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومي اين اداره کل "محمد بهشتي نژاد" افزود: اين کلاسها در رشته‌هاي پوشاک و چاپهاي سنتي، بافته‌هاي داري، نساجي سنتي، سفال و سراميک وصنايع چرمي برپا شد.

به گفته وي صنايع دستي چرمي، دوخت‌هاي سنتي،آبگينه و نگين و صنايع دستي کاغذي از ديگر رشته‌هاي آموزشي در اين بخش بوده است.

اين مسئول در ادامه افزود: ابريشم دوزي، سرمه دوزي، ترمه بافي، گليم بافي، خورجين بافي، ترمه بافي، حوله بافي، قلم زني بر روي مس، تخت کشي، گليم بافي، گيوه دوزي، دارايي بافي، آجيده دوزي، طراحي سفال، آهنگري سنتي، مشبک، معرق و منبت بر روي چوب، تذهيب، خطاطي و نقاشي سنتي، تراش سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي و طراحي بر روي شيشه از مهمترين کلاسهاي آموزشي تشکيل شده در اين زمينه بوده است.

وي گفت: اين کلاسها از آبان ۸۹ آغاز و تا پايان خرداد سالجاري ادامه داشت.

صنايع دستي از جمله هنرهاي ارزشمند استان يزد محسوب مي‌شود که نظر هر تازه واردي را به خود جلب مي‌کند.

اين هنر که از گذشته دور تاکنون در اين استان رواج داشته برگرفته از انگشتان هنرمند مردماني است که بي هيچ ادعايي و با کمترين امکانات موفق به خلق آن شده‌اند.

هرچند بسياري از اين هنرها به فراموشي سپرده شده اما هنوز هم مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي كه وارد اين خطه مي‌شوند، هست و از صنايع دستي آن مي‌پرسند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا